DIY | Fürdőgolyó

csütörtök, december 18, 2014 Ági - Niceties in my life blog 14 Comments

Az utóbbi években a vizsgaidőszak mindig megakadályozta, hogy kézzel készített ajándékkal is kedveskedjek a szeretteimnek, de idén végre sikerült egy hétvégét elcsípni, így végre szabadjára engedhettem ezt a vágyam. Sokat gondolkoztam, hogy mit készítsek, végül a fürdőgolyók mellett döntöttem, mert úgy gondoltam, hogy a hideg téli estéken mindenkinek jólesik egy illatos, színes, forró fürdő, ráadásul nem is nehéz elkészíteni.


A tegnapi bejegyzésben mutattam, hogy az eBay-ről rendeltem a fürdőgolyók készítéséhez használt formákat. Ez volt az egyetlen olyan dolog, amit már előre meg kellett rendelni, de hobbiboltban is láttam ehhez használható műagyag gömböket, így ha még szeretnéd karácsonyra elkészíteni, ilyen helyen érdemes keresni, de akár egy muffin sütőforma is remekül felhasználható.
Az én formáimmal 4,5 cm átmérőjű golyókat lehet készíteni, az alábbi arányokkal nekem 5 darabra lett elég.

Hozzávalók:
-80 g szódabikarbóna
-40 g citromsav
-60 g étkezési keményítő
- 2 ek. kókuszolaj (vagy más tápláló olaj)
-illóolaj (fontos, hogy olyat válassz, ami alkalmazható külsőleg!)
-ételszínezék (elhagyható)

Elkészítés:
1. Mérd ki, és egy edényben keverd össze a száraz összetevőket. A citromsavat én külön ledaráltam, mert darabosnak ítéltem.
2. Add hozzá a kókuszolajat, lehetőleg felolvasztva, majd keverd össze.
3. Add hozzá az illóolajat. Ennek a mennyisége függ az olaj illatának intenzitásától, így érdemes kevesebbet használni először és ha kevésnek érezzük még tenni hozzá. Én ~30-40 cseppet használtam.
4.Add hozzá az ételszínezéket, s gyorsan keverd is el, mert különben felhabzik.
5. Töltsd a keveréket a formába, majd nyomd össze jól, hogy kellően összetömörödjön, majd vedd le róla óvatosan a formát
6. Érdemes hűtőbe tenni egy kis időre, hogy az olaj megszilárduljon.

A képeken 3 színű golyót láthattok. Ami sárgás, abba nem tettem ételfestéket, a narancsolajtól lett ilyen színe. A kis pöttyösbe kevesebb, a rózsaszínbe több festék került.








Szoktatok fürdőgolyót használni? Készítettek már otthon? 
Nálatok készül idén kézzel készített ajándék?

Ági

14 megjegyzés:

  1. Mekkora jópofa! És nagyon szépek lettek:)
    Még sosem csináltam fürdőgolyót :)
    Ügyes vagy ^_^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Nekem is ez volt az első kör. :) Én látok benne hibákat, de a következő adag már jobban sikerült. :)

      Törlés
  2. Nagyon jok lettek. Én is szeretnék ilyen fürdőgolyókat csinálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodtan próbáld ki, tényleg nem bonyolult és hamar kész van. :)

      Törlés
  3. De jó, sose gondoltam volna, hogy ez ilyen egyszerű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt hittem, hogy nehezebb(főleg a boltiak árából kiindulva).

      Törlés
  4. Sajnos nálunk konkrétan olyan **** a levegő (nedves meg párás azegész lakásban) hogy nekem a formából vagy nem jönnek ki, vagy széttöredezve csak.... a szilikonformából tudom még egyben kivenni, de az se mindig sikerül. :( Én amúgy mandarin illóval csináltam meg olivaolajjal, valami isteni illata lett *.* (Már ha egyben maradt, remélem megéli amíg odaadom ajándékba)

    Nagyon cukik lettek a tieid, mintha kis fagyi gombócok lennének! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem próbáltatok még ilyen párátlanító készüléket használni? Lehet, hogy segítene. Nekem szerencsére nem törtek szét, bár nagyon óvatosan nyúltam hozzájuk.
      Igen, tényleg olyan, mintha fagyi lenne. :D

      Törlés
  5. ez nagyon szuper! :) milyen szépek lettek. sokkal bonyolultabbnak gondoltam az elkészítését. meg is van, hogy jövőre mit készítek :)) én most saját kezűleg készített apróságként bonbont és mézeskalácslikőrt (újra:D) készítek ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól hangzik ez a mézeskalácslikőr, receptet tudsz adni hozzá? :)
      Tényleg nem bonyolult, nyugodtan próbáld ki, akár saját részre is. ;) Nálam is beindul a magamnak gyártás. :D

      Törlés
    2. Nagyon klasszul néznek ki és a variációk száma végtelen! :)
      De én ebből a buliból kimaradok, mert csak zuhanykabinunk van, úgyhogy nem én vagyok a célközönség. :D

      Törlés
    3. Nehogy azt hidd, hogy így kimaradsz a mókából. ;) Hamarosan mutatok néhány tippet, hogy hogyan tudnád kád nélkül is használni. :)

      Törlés
  6. Nagyon cukik lettek. :) Én barátnőmtől kaptam nemrég egy házi készítésű levendulásat. :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Én is gondolkoztam levenduláson, mert elég nyugtató elméletben, de nekem annyira nem jön be a levendula illata, így lemondtam róla, de lehet, hogy megpróbálom majd kombinálni valamivel. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...