Könyvajánló | Fejős Éva : November lánya

péntek, február 20, 2015 Ági - Niceties in my life blog 12 Comments


Mára egy olyan bejegyzéssel készültem, ami még nem volt a blogon, méghozzá egy könyvajánlóval. Azt hiszem, így hétvége előtt igazán aktuális. Mostanában sajnos közel sincs annyi időm olvasni, mint korábban, de így is igyekszem egy kis időt szakítani erre is, hiszen nagyon jó kikapcsolódást tud nyújtani egy hosszú nap vagy hét után. Az első könyv, amiről írnok Nektek egy magyar írónő, Fejős Éva könyve. Igazság szerint azért választottam ezt, mert több helyen is azzal találkoztam, hogy sokan azt hiszik, hogy Éva "bugyuta" szerelmi történeteket ír. Ennél a könyvnél ez egyáltalán nem így van, de azért egy kis érzelmet is belecsempészett.

A főszereplő egy fiatal, 19 éves magyar lány, Noémi. Az élete mesébe illő, a szülei mindent meg tudnak adni neki, amire vágyik, azonban  egyik napról a másikra felborul az élete: az édesapja börtönbe kerül, míg az édesanyját idegösszeomlás szerű tünetekkel a pszichiátria, valamint minden vagyonukat lefoglalják, így az otthonától is búcsút kell vennie. Mivel Niki biztos az apja ártatlanságában, így próbál rájönni, hogy mi is történhetett, de folyamatosan akadályokba ütközik, még az apja sem mondja el, hogy mi történt, hogy védje őt. Korábbi osztálytársa, Zozó lesz a segítségére, aki informatikusnak tanul, így tudnak megszerezni különböző információkat. A nyomozás során Argentínáig jutnak, s kiderül, hogy elég komoly ügy áll az apja letartóztatása mögött és az anyja állapota sem a véletlen műve. Bár sikerül némi bizonyítékot szerezniük, de a nyomukba ered egy bérgyilkos, így a további nyomozás mellett menekülniük is kell. 

Éva többi regényéhez hasonlóan, itt is vannak mellélszálak, amik számomra azért izgalmasak mindig, mert kiderül, hogy a látszólag teljesen különálló szálak valahol mégis összefutnak. Sokak számára zavaró lehet, hogy a történet szálai folyamatosan váltogatják egymást, s nekem is volt már olyan könyv, ahol zavaró volt, de itt szerencsére nem. Folyamatosan érdekes és izgalmas fordulatok következnek egymás után, teljesen kiszámíthatatlan, hogy hová is vezet a történet, s a főszereplők is nagyon szerethetőek, nagyon lehet izgulni értük. 

Olvastatok már Fejős Éva könyvet? Mit olvastok jelenleg?

Ági

12 megjegyzés:

  1. Már egy ideje szemezgetek ezzel a könyvvel! Annyi vár elolvasásra, de ezt mindenképp beiktatom előbb utóbb! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy még látlak erre. :-)
      Én is mindig bajban vagyok, hogy mit olvassak,mert annyi lenne ,amire szeretnék időt szakítani,debevallom,sokszor sz egész napos monitor bámulás után nincs is kedvem mindig olvasni. Ezt pár nap alatt kivégeztem, nagyon jó volt kikapcsolódásnak.

      Törlés
  2. Egy könyvét olvastam, de nagyon nem az én stílusom. Kortárs magyar regényírónők közül egyedül Ugron Zsolnát szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nem ez voltaz első, de ez a kedvenc tőle. Volt,ami kifejezetten idegesített és olyan is, ami semmilyen hatással sem volt rám, már rég el is felejtettem.

      Törlés
  3. Nem igazán olvasok Fejős Évát, többször a kezembe akadt már egy-egy könyve, de még egyikről sem éreztem azt, hogy ez nekem való lenne. Jelenleg épp a Trónok harcát olvasom (kicsit lemaradtam, de végre neki tudtam állni), amikor épp nem az Adatbányászat tankönyvemet bújom :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az elég vaskos kötet,tanulás mellett biztos ki fog tartani egy ideig. :-D
      Nekem eddig vegyesek voltak a tapasztalataim a könyveivel, eddig ez tetszett a legjobban nekem, de volt olyan is,amit pl. csak egy szereplő miatt olvastam végig.

      Törlés
  4. Egy könyvet olvastam anno tőle, végig vártam a wow érzést, hogy tudjam, mégis mitől lett ő egy csapásra bestseller író. Hát nem jött el. Így leírva érdekes a cselekménye, de az író stílusa miatt nem hiszem hogy el fogom olvasni. Ugyanígy jártam Vass Virággal is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sem tetszett minden könyve,eddig ez tetszett a leginkább. Egy rossz könyv után persze nehéz újra esélyt adni.
      Vass Virágot

      Törlés
    2. nem olvastam eddig, bár nézegettem a könyveit,de nem volt olyan,ami szimpatikusnak tűnt volna.

      Törlés
    3. Akkor lehet hogy csak pont beválasztottam :)

      Törlés
    4. Mit olvastál tőle? Igazság szerint izgisebb könyvei inkább mostanában vannak, a régebbiek inkább lányregények.

      Törlés
    5. Végig kellett néznem a műveit, mert annyira fogalmam sem volt még a címéről sem, no meg a cselekményleírások után sem vagyok 1000%-ban biztos, de talán a Bangkok, tranzit volt az. Pont ezzel futott be mint író, azt hiszem. Nos, a fentiek mutatják, mennyire minőségi olvasmány volt :D Vass Virágtól pedig a Vulevu-t olvastam. Dettó...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...